Trgovina aplikacijama: Trgovina aplikacija vrsta je digitalne platforme za distribuciju računalnog softvera koja se naziva aplikacijama, često u mobilnom kontekstu. Aplikacije pružaju određeni skup funkcija koje po definiciji ne uključuju pokretanje samog računala. Na primjer, složeni softver dizajniran za upotrebu na osobnom računalu može imati povezanu aplikaciju dizajniranu za upotrebu na mobilnom uređaju. Danas su aplikacije obično dizajnirane za rad na određenom operativnom sustavu - kao što je suvremeni iOS, macOS, Windows ili Android - ali u prošlosti su mobilni operateri imali svoje portale za aplikacije i srodni medijski sadržaj. | |
Trgovina aplikacijama: Trgovina aplikacija vrsta je digitalne platforme za distribuciju računalnog softvera koja se naziva aplikacijama, često u mobilnom kontekstu. Aplikacije pružaju određeni skup funkcija koje po definiciji ne uključuju pokretanje samog računala. Na primjer, složeni softver dizajniran za upotrebu na osobnom računalu može imati povezanu aplikaciju dizajniranu za upotrebu na mobilnom uređaju. Danas su aplikacije obično dizajnirane za rad na određenom operativnom sustavu - kao što je suvremeni iOS, macOS, Windows ili Android - ali u prošlosti su mobilni operateri imali svoje portale za aplikacije i srodni medijski sadržaj. | |
Strujanje aplikacija: Strujanje aplikacija oblik je distribucije softvera na zahtjev. U tim scenarijima na računalo moraju biti instalirani samo bitni dijelovi koda aplikacije: dok krajnji korisnik izvodi radnje u aplikaciji, potrebni kod i datoteke dostavljaju se mrežom prema potrebi i kada su potrebne. | |
Upravitelj nizova aplikacija: Upravitelj žica aplikacija je softverski alat prvenstveno namijenjen optimizaciji preuzimanja i pohrane datoteka žica koje se koriste i proizvode u razvoju softvera. Centralizira upravljanje svim nizovima proizvoda koje generira i koristi organizacija za prevladavanje složenosti koja proizlazi iz raznolikosti vrsta nizova i njihovog položaja u ukupnom tijeku sadržaja. | |
Softverski paket: Softverski paket ili programski paket zbirka je računalnih programa - obično aplikacijskog softvera ili softvera za programiranje - srodnih funkcija, koji često dijele slično korisničko sučelje i mogućnost međusobne razmjene podataka. | |
Povlačenje prijave: Zahtjev za odlazak u mirovinu, koji se nazivaju i primjena razgradnju i primjena Gašenje je praksa da se isključi višak ili zastarjele poslovne aplikacije zadržavajući pristup povijesnim podacima. Naslijeđene aplikacije često se održavaju samo radi pružanja rijetkog ili sporadičnog pristupa podacima unutar baze podataka aplikacija u regulatorne ili poslovne svrhe. Budući da neke organizacije troše više od 75% svog proračuna aplikacijskog softvera na trajno održavanje, povlačenje aplikacija može donijeti značajne uštede. | |
Tehnička podrška: Tehnička podrška odnosi se na usluge koje subjekti pružaju korisnicima tehnoloških proizvoda ili usluga. Općenito, tehnička podrška pruža pomoć u vezi sa određenim problemima s proizvodom ili uslugom, umjesto da pruža obuku, pružanje ili prilagođavanje proizvoda ili druge usluge podrške. Većina tvrtki nudi tehničku podršku za usluge ili proizvode koje prodaju, uključena u cijenu ili uz dodatnu naknadu. Tehnička podrška može se pružiti telefonom, e-poštom, softverom za podršku uživo, chatom ili web stranicama uživo ili drugim alatima u kojima korisnici mogu prijaviti incident. Veće organizacije često imaju internu tehničku podršku na raspolaganju svom osoblju za probleme povezane s računalom. Internet također može biti dobar izvor za slobodno dostupnu tehničku podršku, gdje iskusni korisnici pomažu korisnicima da pronađu rješenja za svoje probleme. Uz to, neke uslužne tvrtke s naplatom naplaćuju premium usluge tehničke podrške. | ![]() |
Alt-Tab: Alt + Tab ↹ uobičajeni je naziv prečaca na tipkovnici koji se nalazi u sustavu Microsoft Windows od sustava Windows 2.0 (1987). Ova prečac prebacuje između prozora na razini aplikacije bez korištenja miša; stoga je i dobio ime Task Switcher . | |
Testiranje softvera: Testiranje softvera istraga je koja se provodi kako bi se dionicima pružile informacije o kvaliteti testiranog softverskog proizvoda ili usluge. Testiranje softvera također može pružiti objektivan, neovisan pogled na softver kako bi omogućio tvrtki da uvaži i shvati rizike implementacije softvera. Tehnike ispitivanja uključuju postupak izvršavanja programa ili aplikacije s namjerom pronalaska kvarova i provjere je li softverski proizvod prikladan za upotrebu. | |
Sustav koji se ispituje: Testni sustav ( SUT ) odnosi se na sustav koji se ispituje radi ispravnog rada. Prema ISTQB to je ispitni objekt. Pojam se uglavnom koristi za testiranje softvera. | |
Virtualni stroj: U računalstvu je virtualni stroj ( VM ) virtualizacija / emulacija računalnog sustava. Virtualni strojevi temelje se na računalnim arhitekturama i pružaju funkcionalnost fizičkog računala. Njihove implementacije mogu uključivati specijalizirani hardver, softver ili kombinaciju. | |
Virtualizacija aplikacije: Virtualizacija aplikacija je softverska tehnologija koja obuhvaća računalne programe iz osnovnog operativnog sustava na kojem se izvršavaju. Potpuno virtualizirana aplikacija nije instalirana u tradicionalnom smislu, iako se i dalje izvršava kao da jest. Aplikacija se ponaša tijekom izvođenja kao da izravno povezuje izvorni operativni sustav i sve resurse kojima njime upravlja, ali može biti izolirana ili zaštićena u različitom stupnju. | |
Dodatak softvera: Softverski dodatak relativno je jednostavna i jednostavna softverska aplikacija ili komponenta izrađena za jednu ili više različitih softverskih platformi. | |
Wiki softver: Wiki softver je suradnički softver koji pokreće wiki, a koji korisnicima omogućuje stvaranje i zajedničko uređivanje stranica ili unosa putem web preglednika. Wiki sustav je obično web aplikacija koja se izvodi na jednom ili više web poslužitelja. Sadržaj, uključujući prethodne revizije, obično se pohranjuje u datotečni sustav ili u bazu podataka. Wikiji su vrsta sustava za upravljanje web sadržajem i najčešće podržani gotov softver koji nude web hosting uređaji. | ![]() |
Primjena: Prijava se može odnositi na: | |
Aktijan: Actian je tvrtka za računalni softver sa sjedištem u Palo Altu u Kaliforniji, SAD, s primarnim fokusom na hibridno upravljanje podacima, integraciju i analitiku. Actian ima instaliranu bazu od preko 5000 aktivnih kupaca, uključujući velika svjetska poduzeća, javni sektor i mala i srednja poduzeća. U srpnju 2018. Actian su kupili HCL Technologies sa sjedištem u Indiji i Sumeru Equity Partners za 330 milijuna dolara. | ![]() |
Aplikacijski softver: Aplikacijski program je računalni program dizajniran za izvršavanje specifičnih zadataka koji se ne odnose na rad samog računala, a koji obično koriste krajnji korisnici. Primjeri aplikacija uključuju program za obradu teksta i uređaj za reprodukciju medija. Kolektivni aplikativni softver za imenice odnosi se na sve aplikacije zajedno. Ostale glavne klasifikacije softvera su sistemski softver koji se odnosi na rad računala i uslužni softver ("uslužni programi"). | |
Arhitektura aplikacija: U informacijskim sustavima, arhitektura aplikacija ili arhitektura aplikacija jedna je od nekoliko domena arhitekture koje čine stupove poslovne arhitekture (EA). | |
API: U računarstvu je sučelje aplikacijskog programiranja ( API ) sučelje koje definira interakcije između više softverskih aplikacija ili mješovitih hardversko-softverskih posrednika. Definira vrste poziva ili zahtjeva koji se mogu uputiti, kako ih uputiti, formate podataka koje treba koristiti, konvencije koje treba slijediti itd. Također može pružiti mehanizme proširenja tako da korisnici mogu proširiti postojeće funkcije na razne načine i u različitom stupnju. API može biti potpuno prilagođen, specifičan za komponentu ili dizajniran na temelju industrijskog standarda kako bi se osigurala interoperabilnost. Kroz skrivanje informacija, API-ji omogućavaju modularno programiranje, omogućujući korisnicima upotrebu sučelja neovisno o implementaciji. | |
Primjene Tehnološki sateliti: Aplikacijski tehnološki sateliti (ATS) bili su niz eksperimentalnih satelita koje je NASA lansirala, pod nadzorom, između ostalih, Wernhera von Brauna. Program je pokrenut 1966. godine kako bi se ispitala mogućnost postavljanja satelita u geosinkronu orbitu. Sateliti su prvenstveno dizajnirani da djeluju kao komunikacijski sateliti, ali su također nosili opremu povezanu s meteorologijom i navigacijom. ATS-6 bio je prvi obrazovni satelit na svijetu, kao i prvi svjetski eksperimentalni satelit za izravno emitiranje (DBS) u sklopu eksperimenta sa satelitskom nastavnom televizijom (SITE) između NASE i ISRO-a. | ![]() |
ATS-1: ATS-1 bio je prvi eksperimentalni geostacionarni satelit, lansiran 1966. Iako je zamišljen kao komunikacijski satelit, a ne kao vremenski satelit, nosio je Spin Scan Cloud Camera koju su razvili Verner E. Suomi i Robert Parent sa Sveučilišta Wisconsin. Nakon što je ušao u orbitu na 23.000 mi (37.000 km) iznad Zemlje, u početku u orbiti iznad Ekvadora, prenosio je vremenske slike sa zapadne hemisfere, kao i druge podatke, na zemaljske stanice, uključujući i video izvore za televizijsko emitiranje. Snimljena je jedna od prvih slika Zemljinog punog diska, 11. prosinca 1966.
| ![]() |
Primjene Tehnološki sateliti: Aplikacijski tehnološki sateliti (ATS) bili su niz eksperimentalnih satelita koje je NASA lansirala, pod nadzorom, između ostalih, Wernhera von Brauna. Program je pokrenut 1966. godine kako bi se ispitala mogućnost postavljanja satelita u geosinkronu orbitu. Sateliti su prvenstveno dizajnirani da djeluju kao komunikacijski sateliti, ali su također nosili opremu povezanu s meteorologijom i navigacijom. ATS-6 bio je prvi obrazovni satelit na svijetu, kao i prvi svjetski eksperimentalni satelit za izravno emitiranje (DBS) u sklopu eksperimenta sa satelitskom nastavnom televizijom (SITE) između NASE i ISRO-a. | ![]() |
Arhitektura aplikacija: U informacijskim sustavima, arhitektura aplikacija ili arhitektura aplikacija jedna je od nekoliko domena arhitekture koje čine stupove poslovne arhitekture (EA). | |
Programer: Računalni programer , koji se ponekad naziva i programer , programer ili nedavno programer , osoba je koja stvara računalni softver. Pojam računalni programer može se odnositi na stručnjaka iz jednog područja računala ili na općeg stručnjaka koji piše kod za mnoge vrste softvera. | ![]() |
Prodajni inženjering: Prodajni inženjering hibrid je prodaje i inženjeringa koji postoji na industrijskim i komercijalnim tržištima. Odluke o kupnji na tim tržištima donose se drugačije od onih u mnogim potrošačkim kontekstima, temeljeći se više na tehničkim informacijama i racionalnoj analizi, a manje na stilu, modi ili impulsu. Stoga prodaja na tim tržištima ne može ovisiti samo o potrošačkim metodama prodaje, već se u velikoj mjeri oslanja na tehničke informacije i rješavanje problema kako bi uvjerila kupce da trebaju trošiti novac na prodavateljeve proizvode ili usluge kako bi zadovoljili poslovne potrebe . Stoga je prodajni inženjer i "prodavač koji razumije i može primijeniti inženjering" i "inženjer koji razumije kako prodati projektirane sustave". Stoga ne samo da prodaju, već pružaju i savjete i podršku. Ovu uslugu pružaju različitim unutarnjim ili vanjskim kupcima i mogu raditi za proizvođača, distributera ili treću stranu, poput inženjerskog savjetovanja ili sistemskog integratora. | |
Radno okruženje: U računalnom softveru operativno okruženje ili integrirano aplikacijsko okruženje je okruženje u kojem korisnici pokreću aplikacijski softver. Okruženje se sastoji od korisničkog sučelja koje pruža upravitelj aplikacija i obično sučelja za programiranje aplikacija (API) upravitelju aplikacija. | |
Popis GTK aplikacija: Ovo je popis značajnih aplikacija koje za svoje GUI widgete koriste GTK i / ili Clutter. Takve se aplikacije dobro kombiniraju s radnim okruženjima koja se temelje i na GTK-u, poput GNOME, Cinnamon, LXDE, MATE, Pantheon, Sugar, Xfce ili ROX Desktop. | |
Sistemski programski jezik: Sistemski programski jezik je programski jezik koji se koristi za programiranje sustava; takvi su jezici dizajnirani za pisanje softvera sustava, što obično zahtijeva različite razvojne pristupe u usporedbi s aplikacijskim softverom. Edsger Dijkstra te jezike naziva strojno orijentiranim jezicima visokog reda ili mohol . | |
Radno okruženje: U računalnom softveru operativno okruženje ili integrirano aplikacijsko okruženje je okruženje u kojem korisnici pokreću aplikacijski softver. Okruženje se sastoji od korisničkog sučelja koje pruža upravitelj aplikacija i obično sučelja za programiranje aplikacija (API) upravitelju aplikacija. | |
3D modeliranje: U 3D računalnoj grafici, 3D modeliranje je postupak razvijanja matematičkog prikaza na osnovi koordinata bilo koje površine predmeta u tri dimenzije putem specijaliziranog softvera. | |
Primjene 3D ispisa: Posljednjih godina 3D ispis se značajno razvio i sada može obavljati ključne uloge u mnogim aplikacijama, a najvažnije su proizvodnja, medicina, arhitektura, umjetnost i dizajn po mjeri. | ![]() |
3D rekonstrukcija: U računalnom vidu i računalnoj grafici, 3D rekonstrukcija je postupak snimanja oblika i izgleda stvarnih predmeta. Taj se postupak može postići aktivnim ili pasivnim metodama. Ako se modelu dozvoli da vremenom promijeni oblik, to se naziva nekrutom ili prostorno-vremenskom rekonstrukcijom. | ![]() |
3D skeniranje: 3D skeniranje postupak je analize predmeta ili okoliša iz stvarnog svijeta radi prikupljanja podataka o njegovom obliku i eventualno njegovom izgledu. Prikupljeni podaci tada se mogu koristiti za izradu digitalnih 3D modela. | |
Primjene umjetne inteligencije: Umjetna inteligencija , definirana kao inteligencija koju izlažu strojevi, ima mnogo primjena u današnjem društvu. Preciznije, Slaba AI, oblik AI u kojem se razvijaju programi za obavljanje određenih zadataka, koristi se za širok spektar aktivnosti, uključujući medicinsku dijagnozu, platforme za elektroničko trgovanje, kontrolu robota i daljinsko otkrivanje. AI se koristi za razvoj i unapređivanje brojnih područja i industrija, uključujući financije, zdravstvo, obrazovanje, prijevoz i još mnogo toga. | |
Bayesov zaključak: Bayesov zaključak metoda je statističkog zaključivanja u kojoj se Bayesov teorem koristi za ažuriranje vjerojatnosti hipoteze kako bude postajalo dostupno više dokaza ili informacija. Bayesov zaključak važna je tehnika u statistici, a posebno u matematičkoj statistici. Bayesovsko ažuriranje posebno je važno u dinamičkoj analizi niza podataka. Bayesov zaključak našao je primjenu u širokom spektru aktivnosti, uključujući znanost, inženjerstvo, filozofiju, medicinu, sport i pravo. U filozofiji teorije odlučivanja Bayesov zaključak usko je povezan sa subjektivnom vjerojatnošću, koja se često naziva "Bayesovom vjerojatnošću". | |
Bayesova mreža: Bayesova mreža vjerojatni je grafički model koji predstavlja skup varijabli i njihove uvjetne ovisnosti putem usmjerenog acikličkog grafa (DAG). Bayesove mreže idealne su za uzimanje događaja koji su se dogodili i predviđanje vjerojatnosti da je bilo koji od nekoliko mogućih poznatih uzroka bio faktor koji je tome pridonio. Na primjer, Bayesova mreža mogla bi predstavljati vjerojatni odnos između bolesti i simptoma. S obzirom na simptome, mreža se može koristiti za izračunavanje vjerojatnosti prisutnosti različitih bolesti. | |
Bayesova optimizacija: Bayesova optimizacija je sekvencijska dizajnerska strategija za globalnu optimizaciju funkcija crne kutije koja ne poprima nikakve funkcionalne oblike. Obično se koristi za optimizaciju skupih funkcija za procjenu. | |
Dubinsko učenje: Dubinsko učenje dio je šire obitelji familijarnih metoda strojnog učenja temeljenih na umjetnim neuronskim mrežama s prikazom učenja. Učenje može biti nadzirano, polunadgledano ili bez nadzora. | ![]() |
Euklidska geometrija: Euklidska geometrija je matematički sustav koji se pripisuje aleksandrijskom grčkom matematičaru Euklidu, a koji je opisao u svom udžbeniku o geometriji: Elementi . Euclidova metoda sastoji se u pretpostavci malog skupa intuitivno privlačnih aksioma i iz njih izvodeći mnoge druge prijedloge (teoreme). Iako su mnogi Euclidovi rezultati izneseni od ranijih matematičara, Euclid je prvi pokazao kako se ove tvrdnje mogu uklopiti u sveobuhvatan deduktivni i logički sustav. Elementi započinju geometrijom ravni , koja se još uvijek podučava u srednjoj školi kao prvi aksiomatski sustav i prvi primjeri matematičkih dokaza. Nastavlja se na solidnu geometriju tri dimenzije. Većina Elemenata navodi rezultate onoga što se danas naziva algebra i teorija brojeva, objašnjeno geometrijskim jezikom. | ![]() |
Fourierova analiza: U matematici je Fourierova analiza proučavanje načina na koji opće funkcije mogu biti predstavljene ili aproksimirane zbrojevima jednostavnijih trigonometrijskih funkcija. Fourierova analiza izrasla je iz proučavanja Fourierovih serija, a ime je dobila po Josephu Fourieru, koji je pokazao da predstavljanje funkcije kao zbroja trigonometrijskih funkcija uvelike pojednostavljuje proučavanje prijenosa topline. | ![]() |
Računanje opće namjene na grafičkim procesorima: Računanje opće namjene na grafičkim procesnim jedinicama je upotreba grafičke procesorske jedinice (GPU), koja obično obračunava samo računalnu grafiku, za obavljanje računanja u aplikacijama kojima tradicionalno upravlja centralna procesorska jedinica (CPU). Korištenje više grafičkih kartica u jednom računalu ili velikog broja grafičkih čipova dodatno paralelizira već paralelnu prirodu obrade grafike. | |
Globalni sustav pozicioniranja: Global Positioning System ( GPS ), izvorno Navstar GPS , satelitski je radionavigacijski sustav u vlasništvu američke vlade, a njime upravljaju svemirske snage Sjedinjenih Država. To je jedan od globalnih satelitskih navigacijskih sustava (GNSS) koji pruža GPS podatke o vremenu i vremenu za GPS prijamnik bilo gdje na Zemlji ili u blizini Zemlje gdje postoji neometan vidokrug za četiri ili više GPS satelita. Prepreke poput planina i zgrada blokiraju relativno slabe GPS signale. | ![]() |
Huffmanovo kodiranje: U računalnoj znanosti i teoriji informacija, Huffmanov kôd je posebna vrsta optimalnog prefiks koda koji se obično koristi za kompresiju podataka bez gubitaka. Proces pronalaska ili upotrebe takvog koda odvija se pomoću Huffmanovog kodiranja , algoritma koji je razvio David A. Huffman dok je bio doktor znanosti. student na MIT-u i objavljen u radu iz 1952. godine "Metoda za izgradnju kodova minimalnog viška". | ![]() |
Lanac Markov: Markovljev lanac je stohastički model koji opisuje slijed mogućih događaja u kojima vjerojatnost svakog događaja ovisi samo o stanju postignutom u prethodnom događaju. Brojivo beskonačan slijed, u kojem se lanac kreće u stanju u diskretnim vremenskim koracima, daje Markov lanac s diskretnim vremenom (DTMC). Neprekidni proces naziva se kontinuirani Markov lanac (CTMC). Ime je dobio po ruskom matematičaru Andreju Markovu. | ![]() |
Priručnik za metamaterijal: Priručnik o metamaterijalima je dvosvjesni priručnik o metamaterijalima koji je uredio Filippo Capolino. | ![]() |
Minecraft: Minecraft je pješčana video igra koju je razvio Mojang. Igru je kreirao Markus "Notch" Persson na programskom jeziku Java. Nakon nekoliko ranih privatnih verzija testiranja, prvi je put objavljen u svibnju 2009. prije puštanja u prodaju u studenom 2011., a Jens Bergensten je tada preuzeo razvoj. Minecraft je od tada prebačen na nekoliko drugih platformi i najprodavanija je video igra svih vremena, s prodanih 200 milijuna primjeraka i 126 milijuna mjesečno aktivnih korisnika od 2020. godine. | ![]() |
Monte Carlo metoda: Monte Carlo metode ili Monte Carlo eksperimenti široka su klasa računskih algoritama koji se za dobivanje numeričkih rezultata oslanjaju na ponovljeno slučajno uzorkovanje. Temeljni koncept je korištenje slučajnosti za rješavanje problema koji bi u principu mogli biti deterministički. Često se koriste u fizičkim i matematičkim problemima, a najkorisniji su kada je teško ili nemoguće koristiti druge pristupe. Monte Carlo metode uglavnom se koriste u tri klase problema: optimizacija, numerička integracija i generiranje izvlačenja iz raspodjele vjerojatnosti. | |
Lančana reakcija polimeraze: Lančana reakcija polimeraze ( PCR ) metoda je koja se široko koristi za brzo stvaranje milijuna do milijardi kopija određenog uzorka DNA, omogućavajući znanstvenicima da uzmu vrlo mali uzorak DNK i pojačaju ga u dovoljno veliku količinu za detaljno proučavanje. PCR je 1983. izumio američki biokemičar Kary Mullis iz korporacije Cetus. Temeljna je za mnoge postupke koji se koriste u genetskom ispitivanju i istraživanju, uključujući analizu drevnih uzoraka DNA i identifikaciju zaraznih sredstava. Koristeći PCR, kopije vrlo malih količina sljedova DNA eksponencijalno se pojačavaju u nizu ciklusa promjena temperature. PCR je danas uobičajena i često prijeko potrebna tehnika koja se koristi u medicinskim laboratorijskim istraživanjima za širok spektar primjena, uključujući biomedicinska istraživanja i kriminalističku forenziku. | ![]() |
Pascalov zakon: Pascalov zakon je princip u mehanici fluida koji je dao Blaise Pascal koji kaže da se promjena tlaka u bilo kojem trenutku ograničene nestlačive tekućine prenosi kroz tekućinu tako da se ista promjena događa svugdje. Zakon je uspostavio francuski matematičar Blaise Pascal 1653. godine i objavio 1663. godine. | ![]() |
Semantički web: Semantički web produžetak je World Wide Weba kroz standarde postavljene od strane World Wide Web Consortium (W3C). Cilj Semantičkog weba je učiniti internetske podatke strojno čitljivima. | |
Primjene UML-a: UML je jezik za modeliranje koji koriste programeri softvera. UML se može koristiti za razvijanje dijagrama i pružanje korisnicima (programerima) spremnih za upotrebu, izražajnih primjera modeliranja. Neki UML alati generiraju programski jezik iz UML-a. UML se može koristiti za modeliranje sustava neovisnog o jeziku platforme. UML je grafički jezik za vizualizaciju, specificiranje, konstruiranje i dokumentiranje informacija o softverski intenzivnim sustavima. UML daje standardni način za pisanje modela sustava, koji pokriva konceptualne ideje. Razumijevanjem modeliranja, upotreba i primjena UML-a mogu proces razvoja softvera učiniti učinkovitijim. | ![]() |
Aplikacije za virtualnu stvarnost: Aplikacije za virtualnu stvarnost su aplikacije koje koriste virtualnu stvarnost (VR), uronjeno senzorno iskustvo koje digitalno simulira virtualno okruženje. Aplikacije su razvijene u raznim domenama, poput obrazovanja, arhitektonskog i urbanističkog dizajna, digitalnog marketinga i aktivizma, inženjerstva i robotike, zabave, virtualnih zajednica, likovne umjetnosti, zdravstvene i kliničke terapije, baštine i arheologije, zaštite na radu, društvenih znanosti i psihologije. | ![]() |
Otmičko obrazloženje: Abduktivno rezoniranje oblik je logičnog zaključivanja koji je formulirao i unaprijedio američki filozof Charles Sanders Peirce počevši od posljednje trećine 19. stoljeća. Počinje opažanjem ili skupom opažanja, a zatim traži najjednostavniji i najvjerojatniji zaključak iz opažanja. Ovaj postupak, za razliku od deduktivnog zaključivanja, donosi vjerojatan zaključak, ali ga ne potvrđuje pozitivno. Otmički zaključci stoga se kvalificiraju kao da imaju ostatak neizvjesnosti ili sumnje, što se izražava povlačenjem kao što je "najbolje dostupno" ili "najvjerojatnije". Otmičko rasuđivanje može se shvatiti kao zaključivanje najboljeg objašnjenja , iako nisu sve upotrebe pojmova otmica i zaključivanje najboljeg objašnjenja točno jednake. | ![]() |
Apstraktna algebra: U algebri, koja je široka podjela matematike, apstraktna algebra je proučavanje algebarskih struktura. Algebarske strukture uključuju skupine, prstenove, polja, module, vektorske prostore, rešetke i algebre. Izraz apstraktna algebra nastao je početkom 20. stoljeća kako bi se ovo područje proučavanja razlikovalo od ostalih dijelova algebre. | ![]() |
Model zasnovan na agentu: Model zasnovan na agentima ( ABM ) računski je model za simulaciju djelovanja i interakcija autonomnih agenata kako bi se predviđalo ponašanje sustava i razumjelo što upravlja njegovim ishodima. Kombinira elemente teorije igara, složenih sustava, nastanka, računalne sociologije, višeagencijskih sustava i evolucijskog programiranja. Monte Carlo metode se koriste za uvođenje slučajnosti. Osobito u ekologiji, ABM-ovi se nazivaju i individualnim modelima ( IBM-ovi ), a pojedinci unutar IBM-a mogu biti jednostavniji od potpuno autonomnih agenata unutar ABM-a. Pregled nedavne literature o individualnim modelima, modelima temeljenim na agentima i multiagentnim sustavima pokazuje da se ABM-ovi koriste u neračunarskim srodnim znanstvenim domenama, uključujući biologiju, ekologiju i društvene znanosti. Modeliranje zasnovano na agentima povezano je s konceptom sustava s više agenata ili simulacijom s više agenata , ali za razliku od njega, jer je cilj ABM-a traženje objašnjenja o kolektivnom ponašanju agenata koji poštuju jednostavna pravila, tipično u prirodnim sustavima , umjesto u dizajniranju agenata ili rješavanju specifičnih praktičnih ili inženjerskih problema. | |
Algebarska geometrija: Algebarska geometrija grana je matematike koja klasično proučava nule multivarijatnih polinoma. Suvremena algebarska geometrija temelji se na korištenju apstraktnih algebarskih tehnika, uglavnom iz komutativne algebre, za rješavanje geometrijskih problema oko ovih skupova nula. | ![]() |
Algebarska topologija: Algebarska topologija grana je matematike koja koristi alate iz apstraktne algebre za proučavanje topoloških prostora. Osnovni je cilj pronaći algebarske invarijante koji klasificiraju topološke prostore do homeomorfizma, iako se obično većina klasificira do homotopijske ekvivalencije. | ![]() |
Algoritmi za optimizaciju kolonije mrava: U računalnim znanostima i operacijskim istraživanjima algoritam optimizacije kolonije mrava ( ACO ) vjerojatnosna je tehnika za rješavanje računalnih problema koji se mogu svesti na pronalaženje dobrih putova putem grafikona. Umjetni mravi zastupaju metode s više agenata nadahnute ponašanjem stvarnih mrava. Komunikacija bioloških mrava na bazi feromona često je dominantna paradigma. Kombinacije umjetnih mrava i algoritmi lokalnog pretraživanja postali su metoda odabira za brojne zadatke optimizacije koji uključuju neku vrstu grafa, npr. Usmjeravanje vozila i usmjeravanje putem Interneta. | ![]() |
Primjene umjetne inteligencije: Umjetna inteligencija , definirana kao inteligencija koju izlažu strojevi, ima mnogo primjena u današnjem društvu. Preciznije, Slaba AI, oblik AI u kojem se razvijaju programi za obavljanje određenih zadataka, koristi se za širok spektar aktivnosti, uključujući medicinsku dijagnozu, platforme za elektroničko trgovanje, kontrolu robota i daljinsko otkrivanje. AI se koristi za razvoj i unapređivanje brojnih područja i industrija, uključujući financije, zdravstvo, obrazovanje, prijevoz i još mnogo toga. | |
Pravna informatika: Pravna informatika je područje unutar informacijske znanosti. | |
Umjetna neuronska mreža: Umjetne neuronske mreže ( ANN ), obično nazivane neuronskim mrežama ( NN ), računalni su sustavi maglovito nadahnuti biološkim neuronskim mrežama koje čine mozak životinja. | ![]() |
Proširena stvarnost: Proširena stvarnost ( AR ) interaktivno je iskustvo okruženja iz stvarnog svijeta gdje su objekti koji se nalaze u stvarnom svijetu poboljšani računalno generiranim percepcijskim informacijama, ponekad kroz više senzornih modaliteta, uključujući vizualne, slušne, haptičke, somatosenzorne i njušne. AR se može definirati kao sustav koji uključuje tri osnovne značajke: kombinaciju stvarnog i virtualnog svijeta, interakciju u stvarnom vremenu i točnu 3D registraciju virtualnih i stvarnih objekata. Prekrivene osjetilne informacije mogu biti konstruktivne ili destruktivne. Ovo je iskustvo neprimjetno protkano fizičkim svijetom tako da se doživljava kao uronjeni aspekt stvarnog okruženja. Na taj način proširena stvarnost mijenja trajnu percepciju stvarnog okruženja, dok virtualna stvarnost u potpunosti zamjenjuje korisnikovo stvarno okruženje simuliranim. Proširena stvarnost povezana je s dva uglavnom istoznačna pojma: mješovita stvarnost i računalno posredovana stvarnost. | ![]() |
Automatizirano obrazloženje: Automatizirano zaključivanje područje je računalne znanosti i metalogije posvećeno razumijevanju različitih aspekata zaključivanja. Proučavanje automatiziranog zaključivanja pomaže u stvaranju računalnih programa koji omogućuju računalu da u potpunosti, ili gotovo u potpunosti, automatski rasuđuje. Iako se automatizirano rasuđivanje smatra podpoljem umjetne inteligencije, ono također ima veze s teorijskom informatikom i filozofijom. | |
Automatizirano dokazivanje teorema: Automatizirano dokazivanje teorema je potpolje automatiziranog zaključivanja i matematičke logike koje se bave dokazivanjem matematičkih teorema pomoću računalnih programa. Automatizirano rasuđivanje putem matematičkih dokaza bilo je glavni poticaj za razvoj informatike. | |
Automatsko sažimanje: Automatsko sažimanje postupak je računalnog skraćivanja skupa podataka kako bi se stvorio podskup koji predstavlja najvažnije ili najrelevantnije informacije unutar izvornog sadržaja. | |
Dvorazinska optimizacija: Dvorazinska optimizacija posebna je vrsta optimizacije kod koje je jedan problem ugrađen (ugniježđen) u drugi. Vanjski zadatak optimizacije obično se naziva zadatkom optimizacije više razine, a zadatak unutarnje optimizacije obično se naziva zadatkom optimizacije niže razine. Ti problemi uključuju dvije vrste varijabli, koje se nazivaju varijable više razine i varijable niže razine. | |
Blockchain: Blok lanac je sve veći popis zapisa, nazvanih blokovi , koji su povezani kriptografijom. Svaki blok sadrži kriptografsko raspršivanje prethodnog bloka, vremensku oznaku i podatke o transakciji. Vremenska oznaka dokazuje da su podaci o transakciji postojali kad je blok objavljen kako bi ušao u njegov hash. Kako svaki blok sadrži informacije o bloku prije njega, oni čine lanac, a svaki dodatni blok pojačava one prije njega. Stoga su blockchains otporni na modificiranje svojih podataka, jer jednom zabilježeni podaci u bilo kojem danom bloku ne mogu se retroaktivno mijenjati bez mijenjanja svih sljedećih blokova. | ![]() |
Bulova algebra: U matematici i matematičkoj logici, Booleova algebra grana je algebre u kojoj su vrijednosti varijabli istinite vrijednosti true i false , obično označene s 1, odnosno 0. Umjesto elementarne algebre, gdje su vrijednosti varijabli brojevi, a osnovne operacije zbrajanje i množenje, glavne operacije Booleove algebre su konjunkcija ( i ) označena kao ∧, disjunkcija ( ili ) označena kao ∨ i negacija ( ne ) označeno kao ¬. To je dakle formalizam za opisivanje logičkih operacija, na isti način na koji elementarna algebra opisuje numeričke operacije. | |
Pretraga po širini: Pretraživanje u širini ( BFS ) algoritam je za obilaženje ili traženje struktura podataka stabla ili grafa. Počinje od korijena stabla i istražuje sve susjedne čvorove na sadašnjoj dubini prije nego što pređe na čvorove na sljedećoj razini dubine. | ![]() |
Račun: Račun , izvorno nazvan infinitezimalni račun ili "račun infinitezima", matematičko je proučavanje kontinuiranih promjena, na isti način na koji je geometrija proučavanje oblika, a algebra proučavanje generalizacija aritmetičkih operacija. | |
Primjena kondenzatora: Kondenzatori se mnogo koriste u elektroničkim i električnim sustavima. Toliko su sveprisutni da rijetko koji električni proizvod ne sadrži barem jedan za neku svrhu. | |
Ugljična nanocijev: Ugljične nanocijevi (CNT) su cijevi izrađene od ugljika promjera koji se obično mjere u nanometrima. | ![]() |
Stanični automat: Stanični automat je diskretni model računanja koji se proučava u teoriji automata. Stanični automati nazivaju se i staničnim prostorima , teselacijskim automatima , homogenim strukturama , staničnim strukturama , teselacijskim strukturama i iterativnim nizovima . Stanični automati pronašli su primjenu u različitim područjima, uključujući fiziku, teorijsku biologiju i modeliranje mikrostrukture. | ![]() |
Stanična neuronska mreža: U računalnoj znanosti i strojnom učenju stanične neuronske mreže (CNN) ili stanične nelinearne mreže (CNN) paralelna su računalna paradigma slična neuronskim mrežama, s tom razlikom što je komunikacija dopuštena samo između susjednih jedinica. Tipične primjene uključuju obradu slike, analizu 3D površina, rješavanje parcijalnih diferencijalnih jednadžbi, svođenje nevizuelnih problema na geometrijske mape, modeliranje biološkog vida i ostalih senzorno-motoričkih organa. | |
Keramičko inženjerstvo: Keramičko inženjerstvo je znanost i tehnologija stvaranja predmeta od anorganskih, nemetalnih materijala. To se postiže djelovanjem topline ili na nižim temperaturama pomoću reakcija oborina kemijskih otopina visoke čistoće. Pojam uključuje pročišćavanje sirovina, proučavanje i proizvodnju dotičnih kemijskih spojeva, njihovo stvaranje u komponente i proučavanje njihove strukture, sastava i svojstava. | ![]() |
Teorija kaosa: Teorija kaosa je grana matematike koja se fokusira na proučavanje kaos - dinamičnih sustava čija naizgled slučajna stanja nereda i nepravilnosti zapravo upravljaju temeljnim obrascima i determinističkim zakonima koji su vrlo osjetljivi na početne uvjete. Teorija kaosa je interdisciplinarna teorija koja kaže da unutar prividne slučajnosti kaotičnih složenih sustava postoje temeljni obrasci, međusobna povezanost, stalne povratne petlje, ponavljanje, samo-sličnost, fraktali i samoorganizacija. Učinak leptira, temeljni princip kaosa, opisuje kako mala promjena u jednom stanju determinističkog nelinearnog sustava može rezultirati velikim razlikama u kasnijem stanju. Metafora ovog ponašanja je da leptir koji maše krilima u Teksasu može izazvati uragan u Kini. | ![]() |
Kemijsko inženjerstvo: Kemijsko inženjerstvo je određena vrsta inženjerstva koja se bavi proučavanjem rada i dizajna kemijskih postrojenja, kao i metodama poboljšanja proizvodnje. Kemijski inženjeri razvijaju ekonomične komercijalne procese za pretvaranje sirovina u korisne proizvode. Kemijsko inženjerstvo koristi principe kemije, fizike, matematike, biologije i ekonomije za učinkovitu upotrebu, proizvodnju, dizajn, transport i transformiranje energije i materijala. Rad kemijskih inženjera može se kretati od upotrebe nanotehnologije i nanomaterijala u laboratoriju do industrijskih procesa velikih razmjera koji pretvaraju kemikalije, sirovine, žive stanice, mikroorganizme i energiju u korisne oblike i proizvode. Kemijski inženjeri uključeni su u mnoge aspekte dizajna i rada postrojenja, uključujući procjenu sigurnosti i opasnosti, projektiranje i analizu procesa, modeliranje, inženjering upravljanja, inženjerstvo kemijskih reakcija, nuklearno inženjerstvo, biološko inženjerstvo, građevinske specifikacije i upute za uporabu. | ![]() |
Klaster analiza: Klaster analiza ili klasteriranje zadatak je grupiranja skupa objekata na takav način da su objekti u istoj grupi sličniji jedni drugima nego onima u drugim skupinama (klasterima). Glavni je zadatak istraživačke analize podataka i uobičajena tehnika za statističku analizu podataka, koja se koristi u mnogim poljima, uključujući prepoznavanje uzoraka, analizu slika, pronalaženje informacija, bioinformatiku, kompresiju podataka, računalnu grafiku i strojno učenje. | ![]() |
Kognitivna psihologija: Kognitivna psihologija je znanstveno proučavanje mentalnih procesa kao što su pažnja, uporaba jezika, pamćenje, percepcija, rješavanje problema, kreativnost i rasuđivanje. | |
Kolektivna inteligencija: Kolektivna inteligencija ( CI ) je zajednička ili grupna inteligencija koja proizlazi iz suradnje, kolektivnih napora i natjecanja mnogih pojedinaca i pojavljuje se u donošenju konsenzusa. Pojam se pojavljuje u sociobiologiji, političkim znanostima i u kontekstu masovnih recenzija i aplikacija za masovno korištenje. To može uključivati konsenzus, socijalni kapital i formalizme kao što su glasački sustavi, društveni mediji i druga sredstva za kvantificiranje masovnih aktivnosti. Kolektivni IQ je mjera kolektivne inteligencije, iako se često koristi naizmjenično s pojmom kolektivna inteligencija. Kolektivna inteligencija također se pripisuje bakterijama i životinjama. | ![]() |
Kombinacijska optimizacija: Kombinatorna optimizacija je potpolje matematičke optimizacije koje je povezano s istraživanjem operacija, teorijom algoritama i teorijom računske složenosti. Ima važne primjene u nekoliko područja, uključujući umjetnu inteligenciju, strojno učenje, teoriju dražbi, softversko inženjerstvo, primijenjenu matematiku i teorijsku informatiku. | ![]() |
Kompleksni broj: U matematici je složeni broj broj koji se može izraziti u obliku a + bi , gdje su a i b stvarni brojevi, a i simbol koji se naziva imaginarna jedinica i zadovoljava jednadžbu i 2 = -1 . Budući da nema „pravih" broj zadovoljava ove jednadžbe, bio sam pozvan imaginarni broj René Descartes. Za kompleksni broj a + bi , a se naziva stvarnim dijelom, a b imaginarnim dijelom . Skup kompleksnih brojeva označava se bilo kojim od simbola ili C. Unatoč povijesnoj nomenklaturi "imaginarnoj", složeni brojevi se u matematičkim znanostima smatraju jednako "stvarnima" kao i stvarni brojevi i temeljni su u mnogim aspektima znanstvenog opisa prirodnog svijeta. | ![]() |
Komprimirani senzor: Komprimirano osjećanje tehnika je obrade signala za učinkovito stjecanje i rekonstrukciju signala pronalaženjem rješenja za nedovoljno određene linearne sustave. To se temelji na principu da se optimizacijom može iskoristiti rijetkost signala kako bi se oporavio iz mnogo manje uzoraka nego što to zahtijeva Nyquist-Shannon teorem uzorkovanja. Dva su uvjeta pod kojima je oporavak moguć. Prva je rijetkost, koja zahtijeva da signal bude rijedak u nekoj domeni. Druga je nekoherentnost, koja se primjenjuje kroz izometrijsko svojstvo, što je dovoljno za rijetke signale. | |
Računalni inženjering: Računalna znanost i inženjerstvo ( CSE ) relativno je nova disciplina koja se bavi razvojem i primjenom računalnih modela i simulacija, često u kombinaciji s računarstvom visokih performansi, za rješavanje složenih fizičkih problema koji nastaju u inženjerskoj analizi i dizajnu, kao i prirodnim pojavama. CSE je opisan kao "treći način otkrivanja". | ![]() |
Računalna inteligencija: Izraz računalna inteligencija ( CI ) obično se odnosi na sposobnost računala da nauči određeni zadatak iz podataka ili eksperimentalnog promatranja. Iako se obično smatra sinonimom mekog računanja, još uvijek ne postoji općeprihvaćena definicija računalne inteligencije. | |
Računalna lingvistika: Računalna lingvistika interdisciplinarno je područje koje se bavi računalnim modeliranjem prirodnog jezika, kao i proučavanjem odgovarajućih računalnih pristupa lingvističkim pitanjima. Općenito, računalna se lingvistika, među ostalim, oslanja na lingvistiku, računalne znanosti, umjetnu inteligenciju, matematiku, logiku, filozofiju, kognitivne znanosti, kognitivnu psihologiju, psiholingvistiku, antropologiju i neuroznanost. | |
Računalna fizika: Računalna fizika je proučavanje i primjena numeričke analize za rješavanje fizičkih problema za koje kvantitativna teorija već postoji. Povijesno je računalna fizika bila prva primjena modernih računala u znanosti, a sada je podskup računske znanosti. | ![]() |
Računalne znanosti: Računalna znanost , također poznata kao znanstveno računanje ili znanstveno računanje ( SC ), brzo je rastuće područje koje koristi napredne računalne mogućnosti za razumijevanje i rješavanje složenih problema. To je područje znanosti koje obuhvaća mnoge discipline, ali u svojoj srži uključuje razvoj modela i simulacija za razumijevanje prirodnih sustava.
| |
Računalno potpomognuti dizajn: Računalno potpomognuti dizajn ( CAD ) je upotreba računala za pomoć u stvaranju, modificiranju, analizi ili optimizaciji dizajna. CAD softver koristi se za povećanje produktivnosti dizajnera, poboljšanje kvalitete dizajna, poboljšanje komunikacije putem dokumentacije i stvaranje baze podataka za proizvodnju. Dizajni izrađeni putem CAD softvera korisni su u zaštiti proizvoda i izuma kada se koriste u patentnim prijavama. CAD izlaz često je u obliku elektroničkih datoteka za ispis, obradu ili druge proizvodne postupke. Također se koristi izraz CADD . | ![]() |
Računalna grafika: Računalna grafika bavi se generiranjem slika uz pomoć računala. Danas je računalna grafika osnovna tehnologija u digitalnoj fotografiji, filmu, video igrama, zaslonima mobitela i računala te mnogim specijaliziranim aplikacijama. Razvijen je velik broj specijaliziranog hardvera i softvera, a zaslone većine uređaja pokreće računalni grafički hardver. To je veliko i nedavno razvijeno područje informatike. Izraz su 1960. godine skovali istraživači računalne grafike Verne Hudson i William Fetter iz Boeinga. Često se skraćuje kao CG ili obično u kontekstu filma kao računalno generirane slike (CGI). Neumjetnički aspekti računalne grafike predmet su istraživanja računalnih znanosti. | ![]() |
Računalni vid: Računalni vid interdisciplinarno je znanstveno područje koje se bavi načinom na koji računala mogu steći razumijevanje na visokoj razini pomoću digitalnih slika ili videozapisa. Iz perspektive inženjerstva, pokušava razumjeti i automatizirati zadatke koje ljudski vizualni sustav može raditi. | |
Koncept rudarstva: Pojam koncepta aktivnost je koja rezultira izvlačenjem pojmova iz artefakata. Rješenja zadatka obično uključuju aspekte umjetne inteligencije i statistike, poput rudarenja podataka i rukovanja tekstom. Budući da su artefakti obično slabo strukturirani niz riječi i drugih simbola, problem je netrivijalan, ali može pružiti snažan uvid u značenje, podrijetlo i sličnost dokumenata. | |
Fizika kondenzirane tvari: Fizika kondenzirane materije područje je fizike koje se bavi makroskopskim i mikroskopskim fizikalnim svojstvima tvari, posebno čvrste i tekuće faze koje proizlaze iz elektromagnetskih sila između atoma. Općenito, subjekt se bavi "zgusnutim" fazama materije: sustavima mnogih sastojaka s jakom interakcijom između njih. Egzotičnije kondenzirane faze uključuju supravodljivu fazu koju neki materijali pokazuju na niskoj temperaturi, feromagnetsku i antiferromagnetsku fazu spinova na kristalnim rešetkama atoma i Bose-Einsteinov kondenzat koji se nalazi u ultrahladnim atomskim sustavima. Fizičari kondenzirane materije nastoje razumjeti ponašanje tih faza eksperimentima za mjerenje različitih svojstava materijala te primjenom fizikalnih zakona kvantne mehanike, elektromagnetizma, statističke mehanike i drugih teorija za razvoj matematičkih modela. | ![]() |
Preuzimanje slika temeljeno na sadržaju: Dohvat slike temeljen na sadržaju , poznat i kao upit slikovnim sadržajem ( QBIC ) i traženje vizualnih informacija temeljenog na sadržaju ( CBVIR ), primjena je tehnika računalnog vida na problem dohvaćanja slika, odnosno problem pretraživanja digitalnih slika u velikim bazama podataka. Dohvaćanje slika temeljeno na sadržaju suprotno je tradicionalnim pristupima zasnovanima na konceptima . | ![]() |
Konvolucijska neuronska mreža: U dubokom učenju, konvolucijska neuronska mreža je klasa duboke neuronske mreže, koja se najčešće primjenjuje za analizu vizualnih slika. Također su poznate kao umjetne neuronske mreže bez promjena ili prostorno nepromjenjive ( SIANN ), temeljene na arhitekturi jezgri konvolucije ili filtrima koji se klize duž ulaznih značajki i pružaju ekvivarijantne odgovore na prijevod znane kao mape značajki. Protuintuitivno, većina konvolucijskih neuronskih mreža samo je ekvivarijantna, za razliku od invarijantne, prijevodne. Imaju aplikacije u prepoznavanju slika i videozapisa, sustavima preporuka, klasifikaciji slika, segmentaciji slika, medicinskoj analizi slika, obradi prirodnog jezika, sučeljima mozak-računalo i financijskim vremenskim serijama. | ![]() |
Kriptografska hash funkcija: Kriptografska hash funkcija ( CHF ) matematički je algoritam koji preslikava podatke proizvoljne veličine u bitni niz fiksne veličine. To je jednosmjerna funkcija, odnosno funkcija koja je praktički neizvediva obrnuti ili obrnuti proračun. U idealnom slučaju, jedini način za pronalaženje poruke koja stvara dano raspršivanje je pokušaj grube pretrage mogućih ulaza kako bi se utvrdilo daju li podudarnost ili upotrijebiti duginu tablicu odgovarajućih raspršivača. Kriptografske hash funkcije osnovni su alat moderne kriptografije. | ![]() |
Otkrivanje ciklusa: U računalnoj znanosti otkrivanje ciklusa ili pronalazak ciklusa algoritamski je problem pronalaska ciklusa u nizu ponavljanih vrijednosti funkcije. | |
Primjeri pretraživanja podataka: Istraživanje podataka, postupak otkrivanja obrazaca u velikim skupovima podataka, koristi se u mnogim aplikacijama. | |
Dubinsko učenje: Dubinsko učenje dio je šire obitelji familijarnih metoda strojnog učenja temeljenih na umjetnim neuronskim mrežama s prikazom učenja. Učenje može biti nadzirano, polunadgledano ili bez nadzora. | ![]() |
Dubinsko prvo pretraživanje: Dubinsko pretraživanje ( DFS ) algoritam je za obilaženje ili traženje struktura podataka stabla ili grafa. Algoritam započinje na korijenskom čvoru i istražuje koliko je to moguće duž svake grane prije povratka unatrag. | ![]() |
Teorija otkrivanja: Teorija otkrivanja ili teorija otkrivanja signala sredstvo je za mjerenje sposobnosti razlikovanja uzoraka koji nose informacije i slučajnih uzoraka koji odvlače pažnju od informacija. U području elektronike, odvajanje takvih obrazaca od prikrivajuće pozadine naziva se oporavkom signala . | |
Diferencijalna jednadžba: U matematici je diferencijalna jednadžba jednadžba koja povezuje jednu ili više funkcija i njihove izvedenice. U aplikacijama funkcije općenito predstavljaju fizičke veličine, derivati predstavljaju njihove stope promjene, a diferencijalna jednadžba definira odnos između njih dvije. Takvi su odnosi uobičajeni; stoga diferencijalne jednadžbe igraju istaknutu ulogu u mnogim disciplinama, uključujući inženjerstvo, fiziku, ekonomiju i biologiju. | ![]() |
Diferencijalna geometrija: Diferencijalna geometrija je matematička disciplina koja koristi tehnike diferencijalnog računa, integralnog računa, linearne algebre i multilinearne algebre za proučavanje problema u geometriji. Teorija ravninskih i svemirskih krivulja i površina u trodimenzionalnom euklidskom prostoru činila je osnovu za razvoj diferencijalne geometrije tijekom 18. i 19. stoljeća. | ![]() |
Analiza slike: Analiza slike je izdvajanje značajnih informacija iz slika; uglavnom od digitalnih slika pomoću tehnika digitalne obrade slika. Zadaci analize slika mogu biti jednostavni poput čitanja oznaka s bar-kodom ili sofisticirani kao identifikacija osobe s lica. | |
Digitalna obrada signala: Digitalna obrada signala ( DSP ) uporaba je digitalne obrade, poput računala ili više specijaliziranih procesora digitalnih signala, za obavljanje širokog spektra operacija obrade signala. Digitalni signali obrađeni na ovaj način slijed su brojeva koji predstavljaju uzorke kontinuirane varijable u domeni kao što su vrijeme, prostor ili frekvencija. U digitalnoj elektronici digitalni signal predstavljen je kao impulsni sklop, koji se obično generira prebacivanjem tranzistora. | |
Distribuirana umjetna inteligencija: Distribuirana umjetna inteligencija (DAI) također se naziva i decentralizirana umjetna inteligencija potpolje je istraživanja umjetne inteligencije posvećeno razvoju distribuiranih rješenja za probleme. DAI je usko povezan i prethodnik je polja sustava s više agenata. | |
Distribuirano računanje: Distribuirano računarstvo područje je informatike koje proučava distribuirane sustave. Distribuirani sustav je sustav čije su komponente smještene na različitim umreženim računalima, koji komuniciraju i koordiniraju svoje akcije međusobnim prosljeđivanjem poruka iz bilo kojeg sustava. Komponente međusobno djeluju kako bi se postigao zajednički cilj. Tri značajne karakteristike distribuiranih sustava su: istovremenost komponenata, nedostatak globalnog sata i neovisni kvar komponenata. Primjeri distribuiranih sustava razlikuju se od SOA-ovih sustava do masovnih internetskih igara za više igrača do peer-to-peer aplikacija. | |
Distribucijska semantika: Distribucijska semantika istraživačko je područje koje razvija i proučava teorije i metode za kvantificiranje i kategorizaciju semantičkih sličnosti između jezičnih jedinica na temelju njihovih distribucijskih svojstava u velikim uzorcima jezičnih podataka. Osnovna ideja distribucijske semantike može se sažeti u takozvanu distribucijsku hipotezu: lingvistički stavci sa sličnim distribucijama imaju slična značenja. | |
Klasifikacija dokumenata: Klasifikacija dokumenata ili kategorizacija dokumenata problem je u knjižničarstvu, informacijskim znanostima i računalstvu. Zadatak je dodijeliti dokument jednoj ili više klasa ili kategorija. To se može učiniti "ručno" ili algoritamski. Intelektualna klasifikacija dokumenata uglavnom je bila pokrajina knjižničarske znanosti, dok je algoritamska klasifikacija dokumenata uglavnom u informacijskoj znanosti i računalstvu. Međutim, problemi se preklapaju i zato postoje interdisciplinarna istraživanja klasifikacije dokumenata. | |
Teorija dinamičkih sustava: Teorija dinamičkih sustava područje je matematike koje se koristi za opisivanje ponašanja složenih dinamičkih sustava, obično primjenom diferencijalnih jednadžbi ili diferencijalnih jednadžbi. Kada se koriste diferencijalne jednadžbe, teorija se naziva kontinuiranim dinamičkim sustavima . S fizičke točke gledišta, kontinuirani dinamički sustavi su generalizacija klasične mehanike, generalizacija gdje se jednadžbe gibanja izravno postuliraju i nisu ograničene da budu Euler-Lagrangeove jednadžbe principa najmanjeg djelovanja. Kada se koriste diferencijalne jednadžbe, teorija se naziva diskretnim dinamičkim sustavima . Kada vremenska varijabla pređe niz skupova koji je diskretan u nekim intervalima, a kontinuiran u drugim intervalima ili je bilo koji proizvoljan vremenski skup, poput Cantorovog skupa, dobivaju se dinamičke jednadžbe na vremenskim ljestvicama. Neke situacije mogu modelirati i mješoviti operatori, poput diferencijalno-diferencijalnih jednadžbi. | ![]() |
Elektronički papir: Elektronički papir , također ponekad elektronička tinta , e-tinta ili elektroforetski zaslon , uređaji su za prikaz koji oponašaju izgled obične tinte na papiru. Za razliku od uobičajenih zaslona s ravnim ekranom koji emitiraju svjetlost, elektronički zasloni od papira odražavaju svjetlost poput papira. To ih može učiniti ugodnijima za čitanje i pružiti širi kut gledanja od većine zaslona koji emitiraju svjetlost. Omjer kontrasta na elektroničkim zaslonima koji su dostupni od 2008. godine približava se novinama, a novo razvijeni (2008.) zasloni nešto su bolji. Idealan zaslon e-papira može se čitati na izravnoj sunčevoj svjetlosti, a da slika ne blijedi. | ![]() |
Ugrađeni sustav: Ugrađeni sustav je računalni sustav - kombinacija računalnog procesora, računalne memorije i ulazno / izlaznih perifernih uređaja - koji ima namjensku funkciju u većem mehaničkom ili elektroničkom sustavu. Ugrađen je kao dio kompletnog uređaja koji često uključuje električni ili elektronički hardver i mehaničke dijelove. Budući da ugrađeni sustav obično kontrolira fizičke operacije stroja u koji je ugrađen, često ima računalna ograničenja u stvarnom vremenu. Ugrađeni sustavi kontroliraju mnoge danas uobičajene uređaje. 2009. godine procijenjeno je da se devedeset osam posto svih proizvedenih mikroprocesora koristilo u ugrađenim sustavima. | ![]() |
Prepoznavanje emocija: Prepoznavanje emocija je postupak identificiranja ljudskih emocija. Ljudi se jako razlikuju u svojoj preciznosti prepoznavanja osjećaja drugih. Korištenje tehnologije za pomoć ljudima s prepoznavanjem osjećaja relativno je novo područje istraživanja. Općenito, tehnologija najbolje funkcionira ako u kontekstu koristi više modaliteta. Do danas je najviše posla provedeno na automatizaciji prepoznavanja izraza lica iz videa, izgovorenih izraza iz zvuka, pisanih izraza iz teksta i fiziologije izmjerenih nosljivim uređajima. | |
Pohrana energije: Skladištenje energije je hvatanje energije proizvedene odjednom za kasniju uporabu radi smanjenja neravnoteže između potražnje za energijom i proizvodnje energije. Uređaj koji pohranjuje energiju obično se naziva akumulator ili baterija. Energija dolazi u više oblika, uključujući zračenje, kemijski, gravitacijski potencijal, električni potencijal, električnu energiju, povišenu temperaturu, latentnu toplinu i kinetičku. Skladištenje energije uključuje pretvaranje energije iz oblika koje je teško pohraniti u povoljnije ili ekonomski uskladištene oblike. | ![]() |
Teorija procjene: Teorija procjene grana je statistike koja se bavi procjenom vrijednosti parametara na temelju izmjerenih empirijskih podataka koji imaju slučajnu komponentu. Parametri opisuju temeljnu fizičku postavku na takav način da njihova vrijednost utječe na raspodjelu izmjerenih podataka. Procjenitelj pokušava primijeniti nepoznate parametre pomoću mjerenja. | |
Primjene evolucije: Evolucijska biologija, posebno razumijevanje kako se organizmi razvijaju prirodnom selekcijom, područje je znanosti s mnogim praktičnim primjenama. Kreacionisti često tvrde da teoriji evolucije nedostaju nikakve praktične primjene; međutim, ovu su tvrdnju znanstvenici opovrgli. | ![]() |
Stručni sustav: U umjetnoj inteligenciji, ekspertni sustav je računalni sustav koji oponaša sposobnost donošenja odluka ljudskog stručnjaka. Ekspertni sustavi dizajnirani su za rješavanje složenih problema rasuđivanjem kroz tijela znanja koja su predstavljena uglavnom kao da - onda pravila, a ne kroz konvencionalni proceduralni kodeks . Prvi ekspertski sustavi stvoreni su 1970-ih, a zatim su se proširili 1980-ih. Ekspertni sustavi bili su među prvim uistinu uspješnim oblicima softvera za umjetnu inteligenciju (AI). Stručni sustav podijeljen je u dva podsustava: mehanizam zaključivanja i baza znanja. Baza znanja predstavlja činjenice i pravila. Stroj za zaključivanje primjenjuje pravila na poznate činjenice kako bi utvrdio nove činjenice. Strojevi za zaključivanje mogu također uključivati sposobnosti objašnjenja i uklanjanja pogrešaka. | |
Sustav za prepoznavanje lica: Sustav za prepoznavanje lica tehnologija je koja može uskladiti ljudsko lice s digitalne slike ili video okvira s bazom podataka lica, koja se obično koristi za provjeru identiteta korisnika putem usluga provjere ID-a, radi precizno određivanjem i mjerenjem crta lica s dane slike. | ![]() |
Feroelektričnost: Feroelektričnost je karakteristika određenih materijala koji imaju spontanu električnu polarizaciju koja se može poništiti primjenom vanjskog električnog polja. Svi feroelektričari su piroelektrični, s dodatnim svojstvom da je njihova prirodna električna polarizacija reverzibilna. Pojam se koristi analogno feromagnetizmu, u kojem materijal pokazuje trajni magnetski moment. Ferromagnetizam je bio poznat već kad je Valasek 1920. godine u soli Rochelle otkrio feroelektričnost. Dakle, prefiks fero , što znači željezo, korišten je za opis svojstva, unatoč činjenici da većina feroelektričnih materijala ne sadrži željezo. Materijali koji su i feroelektrični i feromagnetski su poznati kao multiferoi. | |
Optičko vlakno: Optičko vlakno je fleksibilno, prozirno vlakno izrađeno izvlačenjem stakla (silicijevog dioksida) ili plastike promjera nešto debljeg od promjera ljudske kose. Optička vlakna najčešće se koriste kao sredstvo za prijenos svjetlosti između dva kraja vlakna i široku primjenu u optičkim komunikacijama, gdje dopuštaju prijenos na veće udaljenosti i pri većim širinama pojasa od električnih kabela. Vlakna se koriste umjesto metalnih žica, jer signali putuju uz njih s manje gubitaka; osim toga, vlakna su imuna na elektromagnetske smetnje, problem od kojeg pate metalne žice. Vlakna se također koriste za osvjetljenje i slikanje, a često su zamotana u snopove, tako da se mogu koristiti za prijenos svjetlosti u slike ili slike iz zatvorenih prostora, kao u slučaju fibroskopa. Posebno dizajnirana vlakna koriste se i za niz drugih primjena, neki od njih su optički senzori i laserski vlakni. | ![]() |
Snaga fluida: Tekuća snaga je upotreba tekućina pod pritiskom za stvaranje, upravljanje i prijenos snage. Tekuća snaga podijeljena je na hidrauliku koja koristi tekućinu poput mineralnog ulja ili vode i pneumatiku koja koristi plin poput zraka ili drugih plinova. Sustavi komprimiranog zraka i tlaka vode nekada su se koristili za prijenos snage iz središnjeg izvora do industrijskih korisnika na proširenim geografskim područjima; Sustavi s fluidnom snagom danas se obično nalaze u jednoj zgradi ili mobilnom stroju. | ![]() |
Monday, June 14, 2021
App store, App store, Application streaming
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
A Girl from the Reeperbahn, A Girl in Australia, Poveri ma belli
Djevojka s ulice Reeperbahn: Djevojka s ulice Reeperbahn je češko-njemački glazbeni film iz 1930. godine u režiji Karla Antona, a u gl...

-
Amir al-Mu'minin: Amir al-Mu'minin je arapski naslov koji se obično prevodi " Zapovjednik vjernika " ili " Vođ...
-
Američki časopis za fiziologiju: American Journal of Physiology recenzirani je znanstveni časopis o fiziologiji koji je objavilo Ameri...
-
Amata: Prema rimskoj mitologiji, Amata je bila supruga Latinusa, kralja Latina, i majka njihovog jedinog djeteta Lavinije. U Eneidi Ve...
No comments:
Post a Comment